Pielęgnacja skóry

Produkt do pielęgnacji skóry twarzy za 20zł czy za 200zł a może za 2000zł ?

Odwieczny problem. Jaki produkt wybrać? Jakimi cechami powinien się charakteryzować? A przede wszystkim ile powinien kosztować?

Powracam do tematu ponieważ nie cichną pytania głównie o cenę dobrego produktu do pielęgnacji twarzy. Temat ten poruszyłam już pokrótce we wcześniejszym artykule https://kosmetologpogodzinach.pl/pielegnacja-domowa-skory-twarzy/ ale wrócę do niego teraz aby jeszcze raz przedstawić Wam kilka faktów i mój punkt widzenia na kwestię między innymi ceny produktu.

Czy brak wysokiej ceny oznacza brak jakości?

Bardzo często w szeroko pojętej konsumpcji dóbr i usług istnieje przekonanie że im drożej tym lepiej. Dotyczy to najczęściej dóbr i usług luksusowych. I na pewnej półce cenowej rzeczywiście tak jest. Kupując nowego mercedesa czy BMW wiemy że musimy zapłacić przede wszystkim za jakość produktu ale również za markę.

Wracając do kosmetyków bo w takim temacie będziemy się dzisiaj obracać to wszystko uzależnione jest od tego o jakim produkcie mówimy. Pamiętajcie że od każdej reguły są wyjątki!

Tonik

Według mnie można znaleźć fajne i skuteczne produkty do tonizacji skóry w granicach 20 zł, wszystko za sprawą tego, że tonik nie jest zbyt zaawansowanym produktem. Musi przede wszystkim nawilżać i tonizować skórę, dobrze by było gdyby miał jeszcze atomizer, umożliwiający spryskiwanie skóry zamiast aplikacji za pomocą szorstkich płatków kosmetycznych. Możecie szukać toniku za 200-300 zł ponieważ takie też są ale moim zdaniem w tym wypadku gra nie jest warta świeczki.

Preparat myjący

Kolejnym przykładem jest substancja myjąca skórę twarzy. Tutaj sprawa nie jest już taka prosta. Żel lub mleczko do mycia twarzy mają różne ceny i jednej skórze podpasuje mleczko za 40 zł z apteki a na przykład dla skóry na kuracji retinoidami podpasuje tylko i wyłącznie mleczko z wyższej półki cenowej ze względu na delikatny i pielęgnujący skład. Pamiętajcie demakijaż i oczyszczenie skóry to pierwszy etap pielęgnacji. Produkty muszą być delikatne ale skuteczne, już na tym etapie muszą usunąć makijaż, jednocześnie nie naruszając bariery hydrolipidowej skóry a dodatkowo muszą ją odpowiednio nawilżyć pozostawiając komfort na skórze bez uczucia ściągnięcia. Z doświadczenia zawodowego wiem, że takie produkty dostępne są raczej w aptekach lub gabinetach kosmetologicznych.

Krem nawilżający

Nie bez powodu wyodrębniłam krem nawilżający z puli wszystkich kremów ponieważ tego typu krem jest raczej produktem tak zwanym podstawowym. Nie należy mu jednak ujmować skuteczności w działaniu. Chodzi bardziej o składniki aktywne użyte do jego produkcji i recepturę. Otóż krem nawilżający ma przede wszystkim nawilżyć skórę, nic mniej i nic więcej i zazwyczaj robi to za pomocą powszechnie dostępnych substancji aktywnych takich jak gliceryna, kwas hialuronowy itp. Produkty nawilżające z serii „Basic” z powodzeniem znajdziemy w aptekach np. Ivostin hydro sensitia czy Cerave krem z ceramidami. Należy jednak pamiętać, że krem nawilżający ma przede wszystkim nawilżyć skórę, nie usunie z niej przebarwień nie zadziała przeciwzmarszczko, nie zastymuluje skóry do odnowy.

Produkty zadaniowe

Jako produkty zadaniowe mam na myśli kremy, serum, kremy pod oczy, lotiony na przebarwienia, o działaniu anti-aging, stymulujące do odnowy naskórkowej, liftingujące, rewitalizujące itp.

Na czym polega główny problem tego typu kosmetyków? Otóż one muszą działać i dawać realny i widoczny efekt na skórze. Nie byłoby w tym żadnej filozofii gdyby nie problemy na które zostały stworzone. Otóż problem przebarwień, wiotczenia skóry, zmarszczek, utraty jędrności, przewlekłych zmian zapalnych to problemy, które umiejscowione są w głębszych partiach skóry dlatego też ciężko do nich dotrzeć substancjami powierzchownymi. W tym momencie do akcji wkraczają zaawansowane technologie, których celem jest stworzenie nośników dla substancji aktywnych, tak aby mogły dotrzeć w głębsze partie naskórka.

Kolejna sprawa to substancje aktywne. W tego typu produktach potrzeba bardzo często zaawansowanych technologicznie substancji aktywnych, które są w stanie zwalczać dany problem.Co znacząco podnosi cenę produktu.

W produktach zadaniowych znajdziemy bardzo często opatentowane przez daną firmę składniki. Jeżeli firma poświęciła kilka a czasami kilkanaście lat na poszukiwania składnika najskuteczniejszego w zwalczaniu danego problemu to całkiem logicznym jest, że wprowadzi na niego patent i odpowiednio podwyższy cenę danego kosmetyku. Zainwestowała i chce teraz zwrotu z inwestycji. Czysta logika.

Oprócz opatentowanych składników w produktach znajdują się drogie ale skuteczne składniki aktywne takie jak: peptydy czy czynniki wzrostu a także niektóre konserwanty i emulgatory. Podwyższy to znacząco skuteczność produktu ale również jego walory użytkowe takie jak lepsza konsystencja, łatwiejsza aplikacja itp.

Badania bezpieczeństwa i skuteczności produktu. Marki kosmetyczne przed wprowadzeniem na rynek badają swoje produkty pod kątem bezpieczeństwa i skuteczności działania. Przy produktach zadaniowych, o zaawansowanym technologicznie składzie, przy opatentowanych składach marki kosmetologiczne przeprowadzają badania in vivo i in vitro oceniające skuteczność danego produktu w walce z określonym problemem. Bardzo często badania te dowodzą skuteczności produktu i mają przekonać konsumenta do zakupu „droższego” produktu o zbadanej skuteczności działania. W przypadku kremów pod oczy dochodzą jeszcze badania okulistyczne, dzięki którym możemy mieć pewność że dany produkt jest bezpieczny dla naszych oczu.

Podsumowując znajdują się na rynku produkty za które nie warto przepłacać ale znaczna część produktów, które mają działać, muszą kosztować. Wynika to z ich czystości biologicznej, zaawansowanego składu, często opatentowanych składników, skuteczności działania podpartej badaniami in vitro i in vivo (w laboratorium oraz na ludzkiej skórze), odpowiednio dobranym i stworzonym nośnikom dzięki którym dana substancja dotrze w głębsze partie naskórka i zacznie niwelować problemy na które została stworzona.

Istnieje na rynku Japońska marka luksusowych kosmeceutyków Forlle’d których ceny wahają się w granicach 1000 zł. Czym to jest spowodowane?

Twórca marki stworzył niskocząsteczkowy kwas hialuronowy, który ma zdolność penetracji skóry bez iniekcji. W 2002 roku otrzymał za to nagrodę Nobla. Opatentował niskocząsteczkową formę kwasu hialuronowego i wprowadził go do produktów Forlee’d.

Sami rozumiecie że takie osiągnięcia są godne podziwu. Nie można podważyć ani skuteczności działania ani ceny produktu.

Pamiętajcie jeszcze o jednym że najlepsza pielęgnacja domowa to taka która jest dobrana indywidualnie do potrzeb Waszej skóry!

 

Miłego dnia!

Pozdrawiam

Wasza Kosmetolog Po Godzinach

Kamila

 

 

 

blog kosmetologiczny-trądzik pospolity, przyczyny powstawania, pielęgnacja domowa i gabinetowa

fb-share-icon

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error

Uważasz treści na blogu za wartościowe? Śmiało przekaż dalej i udostępnij!